12/5/19

Ποιο είναι το στρατηγικό ρολόι του Bowman ?


Ποιο είναι το στρατηγικό ρολόι του Bowman;
Οι εταιρείες οφείλουν να συλλέγουν πληροφορίες σχετικά με τη θέση τους στην αγορά σε σχέση με τους ανταγωνιστές τους. Το στρατηγικό ρολόι Bowman είναι ένα μοντέλο μάρκετινγκ με το οποίο μια εταιρεία μπορεί να αναλύσει τη θέση της σε σχέση με αυτό που οι ανταγωνιστές της έχουν να προσφέρουν. Αναπτύχθηκε από τους οικονομολόγους Cliff Bowman και David Faulkner. Σύμφωνα με τον Bowman, το ανταγωνιστικό πλεονέκτημα είναι πιο ισχυρό ως διακριτικό στοιχείο από το πλεονέκτημα κόστους και αφορά τη στρατηγική τοποθέτηση και τη θέση ενός προϊόντος στην αγορά.
Οι δύο διαστάσεις του ρολογιού στρατηγικής του Bowman
Το στρατηγικό ρολόι του Bowman μας δείχνει πώς μια εταιρεία μπορεί να τοποθετήσει ένα προϊόν ή μια υπηρεσία βασιζόμενο σε δύο διαστάσεις. Από τη μια πλευρά, πρόκειται για την τιμή και από την άλλη αφορά την αντιληπτή αξία. Εξετάζοντας τους διαφορετικούς συνδυασμούς αυτών των δύο διαστάσεων στο στρατηγικό ρολόι του Bowman, μας οδηγεί σε οκτώ πιθανές στρατηγικές, χωρισμένες σε τέσσερα τεταρτημόρια. Αυτές οι οκτώ στρατηγικές εμφανίζονται σε ένα ρολόι, στο οποίο βασίζεται στο όνομα αυτού του μοντέλου.

Ξεκινώντας από την αρχή και προχωρώντας δεξιόστροφα, το στρατηγικό ρολόι του Bowman έχει τις ακόλουθες θέσεις:

Θέση 1. Χαμηλή τιμή και χαμηλή προστιθέμενη αξία
Αυτή δεν είναι η πιο ανταγωνιστική θέση στο στρατηγικό ρολόι του Bowman. Το προϊόν ή η υπηρεσία δεν διαφοροποιείται και ο πελάτης αντιλαμβάνεται πολύ λίγη αξία. Η τιμή είναι ακόμα πολύ χαμηλή. Στην πραγματικότητα η διατήρηση της χαμηλής τιμής είναι η μόνη ανταγωνιστική μέθοδος που μπορεί να χρησιμοποιήσει η εταιρεία για να ανταγωνιστεί άλλους προμηθευτές.
Θέση 2. Χαμηλή τιμή
Οι επιχειρήσεις σε αυτή τη θέση συχνά παράγουν μεγάλες ποσότητες. Τα προϊόντα τους αποτιμώνται και πωλούνται σε χαμηλή τιμή που οδηγεί σε χαμηλά περιθώρια κέρδους για μεμονωμένα προϊόντα. Ο μεγάλος όγκος παραγωγής μπορεί να αποφέρει ακόμα υψηλά κέρδη. Αυτή η θέση αφορά τους φθηνότερους ηγέτες της αγοράς που επικεντρώνονται στην ελαχιστοποίηση του κόστους, φθηνή και γρήγορη παραγωγή και χρήση οικονομιών κλίμακας. Πιθανοί πόλεμοι τιμών πραγματοποιούνται σε αυτή τη θέση.
Θέση 3. Υβριδική Στρατηγική
Από τη μία πλευρά, η θέση αυτή αφορά εταιρείες που χρησιμοποιούν διαφοροποίηση προϊόντων. Ως εκ τούτου, τα προϊόντα έχουν αξία για τον πελάτη. Από την άλλη πλευρά, οι εταιρείες εστιάζουν στη χαμηλή τιμή. Ο πελάτης είναι πεπεισμένος ότι υπάρχει μια καλή προστιθέμενη αξία η οποία τους ωφελεί πραγματικά. Αυτή η θέση στο στρατηγικό ρολόι του Bowman είναι πολύ αποτελεσματική, ιδιαίτερα εάν η προστιθέμενη αξία είναι σταθερή και καλά εφαρμοσμένη και προσφέρεται με συνέπεια.
Θέση 4. Διαφοροποίηση
Οι εταιρείες που χρησιμοποιούν αυτή τη στρατηγική διαφοροποίησης κάνουν ό, τι καλύτερο για να προσφέρουν όσο το δυνατόν υψηλότερη ποιότητα σε μια μέση τιμή. Επιθυμούν να προσφέρουν στους πελάτες τους το υψηλότερο επίπεδο προστιθέμενης αξίας. Δεν επικεντρώνεται μόνο στην ποιότητα των προϊόντων, αλλά και στη λεγόμενη επωνυμία (brand), θέτοντας ένα σημαντικό και αξιόπιστο brand στην αγορά που διατηρεί τους πελάτες. Οι πελάτες παραμένουν ευαίσθητοι σε προϊόντα υψηλής ποιότητας ενός γνωστού brand και συνεπώς επιλέγουν αυτά τα προϊόντα. Επίσης είναι διατεθειμένοι να πληρώσουν περισσότερο για αυτά τα προϊόντα.
Θέση 5. Εστιασμένη διαφοροποίηση
Αυτή η θέση αφορά τη στρατηγική τοποθέτησης (positioning strategy) στην οποία επικεντρώνονται πολυτελή και αποκλειστικά brands, προϊόντα υψηλής ποιότητας σε υψηλή τιμή. Χρησιμοποιούν στοχευμένη τμηματοποίηση, προώθηση και διανομή, γεγονός που οδηγεί σε υψηλότερα περιθώρια κέρδους. Οι ανταγωνιστές τους βρίσκονται στον ίδιο τομέα, και επομένως διατηρούν υψηλές τιμές μεταξύ τους.
Θέση 6. Στρατηγική Υψηλού Ρίσκου με Υψηλά Περιθώρια Κέρδους
Οι εταιρείες που χρησιμοποιούν αυτή τη στρατηγική χρεώνουν υψηλές τιμές για προϊόντα των οποίων η αντιληπτή αξία του πελάτη είναι μέτρια. Μακροπρόθεσμα, πρόκειται για σημαντικό κίνδυνο και αυτή η θέση είναι πιθανό να αποτύχει. Τελικά, οι πελάτες θα μειώσουν τις απώλειές τους και θα αναζητήσουν ένα προϊόν καλύτερης ποιότητας στην ίδια τιμή ή παρόμοιο προϊόν σε χαμηλότερη τιμή.
Θέση 7. Μονοπώλιο
Η ισχύς μιας εταιρείας που τοποθετείται ως μονοπώλιο στην αγορά έγκειται στο ότι είναι η μόνη επιχείρηση που προσφέρει το συγκεκριμένο προϊόν στην κατηγορία της. Εξαιτίας αυτού, δεν χρειάζεται να ανησυχεί για τον ανταγωνισμό και είναι η μόνη που καθορίζει την τιμή. Η μόνη επιλογή που έχουν οι πελάτες είναι να αγοράσουν το προϊόν ή όχι. Ο πελάτης βασικά εξαρτάται από τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες που προσφέρει ο εταιρεία. Συνήθως τα μονοπώλια ρυθμίζονται στις περισσότερες χώρες, προκειμένου να εμποδίσουν τις εταιρείες να αυξήσουν άσκοπα τις τιμές ή να προσφέρουν ελαττωματικά αγαθά.
Θέση 8. Απώλεια μεριδίου αγοράς
Αυτή είναι μια δύσκολη θέση για οποιαδήποτε εταιρεία. Αυτό σημαίνει ότι η εταιρεία δεν είναι σε θέση να προσφέρει ένα προϊόν ή μια υπηρεσία που οι πελάτες εκτιμούν. Επιπλέον, η τιμή είναι πολύ υψηλή και ως αποτέλεσμα οι πελάτες παραμένουν μακριά. Συχνά, οι εταιρείες αυτού του τμήματος επιλέγουν μια στάνταρ τιμή για τα προϊόντα τους προκειμένου να παραμείνουν κάπως ανταγωνιστικές.
Ολο το αρθρο https://gpapadopoulis.wordpress.com/

Πρόγραμμα απόκτησης εργασιακής εμπειρίας, για 35 αποφοίτους/ες των προγραμμάτων κατάρτισης, στο πλαίσιο του Ευρωπαϊκού Προγράμματος «Child Guarantee - Εγγύηση για το παιδί»

Ξεκινούν οι αιτήσεις για το νέο πρόγραμμα απόκτησης εργασιακής εμπειρίας, για 35 αποφοίτους/ες των προγραμμάτων κατάρτισης, στο πλαίσιο του ...